3 artikelen die mij verder hielpen bij het vinden van mijn niche

Wie ooit een workshop 'Effectief werken' heeft gevolgd kent hem wel. De map ‘Lezen’ in je Outlook.

Zo’n map die voller en voller raakt met artikelen die je vindt op LinkedIn, onderzoeken van collega’s en nieuwsbrieven van leveranciers. Aan het eind van de maand denk je: “Ik scan ze snel en dan gooi ik ze weg”. Zonde! Want je weet niet welke info je weggooit en welke inzichten je op doet als je ze goed leest. Sterker nog, soms heb je een aha-erlebnis. Alsof je Willie Wortel bent en een gloeilampje boven je hoofd hebt. Dit is het! Ik had laatst zo’n moment. Door 3 artikelen te combineren.

Artikel 1 - de behoefte

Zo kwam ik een onderzoek tegen op de website van Baaz. Daarin de korte zin: “Meer dan 50% van mkb-ondernemers wil in 2018 groeien met een nieuw product/markt/marketing”. Meer dan 50%! Dat is een heel duidelijk signaal; echte ondernemers denken in kansen en zijn niet bang risico’s te nemen. Een prachtige taak*.

 

Artikel 2 - een duidelijke pijn

Een blog van Jeroen Franken, LinkedIn expert. Hij vertelt over zijn valkuil met nieuwe dingen opzetten. Namelijk teveel gericht zijn op het heden. Veel ondernemers hebben zo'n catch-22. Teveel focus op produceren en korte termijn, te weinig op nieuwe initiatieven en toekomst. Mijn conclusie; ondernemers hebben een duidelijke pijn* bij het laten groeien van hun bedrijf.

 

Artikel 3 - nog een duidelijke pijn

Een andere duidelijke pijn ontdekte ik bij een blog van Strategyzer. Maar liefst 72% van alle nieuwe producten voldoet niet aan de verwachten van de markt. Moet je voorstellen hoeveel investeringen en tijd aan nieuwe producten verloren gaan, als in 72% van de gevallen het niet aanslaat. Omdat klanten eigenlijk heel iets anders willen. Een duidelijkere pijn* kan je niet hebben.

50% van ondernemers wil groeien. Veel ondernemers lukt het niet groeiplannen uit te voeren. En als het wel lukt, dan is het in 72% van de gevallen niet succesvol.


Mijn conclusie - een aha-erlebnis

Combineer de drie artikelen en draai ze positief, snap je waarom ik zo enthousiast werd: “50% van ondernemers wil groeien. Veel ondernemers kunnen hulp gebruiken bij het ontwikkelen van hun ideeën, zodat deze sneller werkelijkheid worden en succesvol zijn. Zodat ze echt aan een klantvraag voldoen, hun bedrijven inderdaad groeien en ze beter presteren dan de concurrentie.”

 

En dat is precies wat mijn missie is met Broek Marketing

Het was de aanscherping voor mijn niche die ik zocht. Ik coach ondernemers die meer willen halen uit hun marketingplannen. Die harder willen groeien. De ondernemer blijft in control, ik coach de ondernemer. Navraag binnen mijn ondernemersnetwerk bevestigde mijn gedachten. Een schot in de roos!

 

Dus wil jij jouw bedrijf groeien? Of ken jij iemand die dit wil? Bel mij (06-23322634) of stuur me een e-mail op sven@broekmarketing.nl.

Reactie schrijven

Commentaren: 0